Ombudsteam

Dongen


Op donderdag 12 mei heeft de gemeente Dongen haar geheel vernieuwde website gelanceerd.
DONGEN GAAT DIGITAAL. Dit betekent ondermeer dat voortaan alle inwoners van Dongen allerlei aanvragen bij de gemeente thuis van achter de PC, labtop of smartphone kunnen, maar ook moeten regelen.
De eerste indruk van de website is positief. Duidelijke verwijzing naar de verschillende gebieden waar een aanvraag thuishoort. Voor mensen die de computer gewend zijn zal het ongetwijfeld een makkelijke toegang bieden.

Echter voor wie dat niet gewend is kan het toch nog een hele klus blijven. Zeker als de situatie waarover de gewenste aanvraag gaat emotioneel geladen is: zoals bij ’inkomen en uitkering’, ‘schulden’ en’ WMO’. Verdriet, twijfel, schaamte en wantrouwen kunnen een grote drempel vormen om de stap te zetten naar een aanvraag. Ook tijdens het door-klikken op de website van het gewenste onderdeel kan twijfel ontstaan: ”wat een gedoe!” ; “ ik heb het al zo moeilijk!”; “heb ik de gegevens die gevraagd worden wel?”; ” dat ik nou om hulp moet vragen!”; “’t zal toch wel afgewezen worden!”; enz.

Voor al deze mensen wil het Ombudsteam Dongen klaar staan. Wij willen helpen om:
- het “gedoe” overzichtelijk te maken;
- uw verdriet te begrijpen en te onderscheiden van de praktische belangen;
- de benodigde gegevens te verzamelen en te ordenen;
- u te laten ervaren dat hulp vragen geen schande is en
- u het vertrouwen geven dat er echt wegen zijn om uw probleem op te lossen of uw zorg te verminderen.
Schroom niet voor een afspraak en bel 06-49738240 of mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

twitter logo

InfofolderOTD

facebook

Allle rechten voorbehouden